Ikšķiles centrālais laukums (pļaviņa pretī vidusskolai)

Ikšķiles novada dome ir nolēmusi novembra mēnesī lemt par Ikšķiles centrālā laukuma turpmāko nākotni, tāpēc IPI piedāvā iepazīties ar dažādiem šobrīd izstrādātiem pļaviņas pārveidošanas plāniem… Aicinām rūpīgi izvērtēt katra varianta priekšrocības, trūkumus un dalīties savos priekšlikumos!

Ikšķiles novada domes iecerētais variants:
Ikšķiles centra detālplānojums

Priekšrocības:
– jaunas autostāvvietas
– daļēji saglabāta pļaviņa
– ērtāka autosatiksme

Trūkumi:
– nocirsta lielākā daļa koku
– piesārņojums un troksnis pie skolas
– apgrūtinoša satiksme gājējiem un riteņbraucējiem

Jāņa Krilovska izstrādātais variants:

Priekšrocības:
– ērta un droša satiksme gājējiem un riteņbraucējiem
– paplašināta zaļā zona pie skolas, saglabājot lielo vairumu koku
– vienkāršota autosatiksme

Trūkumi:
– plaviņas apakšējā daļa jāatvēl autonovietnei
– sarežģītāka nokļūšana pie domes
– lielāks attālums no stāvvietas līdz tautas namam

7 Atbildes to “Ikšķiles centrālais laukums (pļaviņa pretī vidusskolai)”

  1. Kristaps Says:

    Gājēju tilts pilsētas vidū? Vajag tomēr padomāt arī par izveidotās vietas izskatu pēc tam….

    Un jau sen zināms fakts – cilvēki ies tur, kur tas būs viņiem ērtāk.

    • Andris Says:

      Kristap, tieši tādēļ jau Peldu ielai piedāvāju divu līmeņu šķērsojumu, jo skolēni uz Lībiešu ielu ies tāpat kā tagad! Bet iztaisnojot Peldu ielu tās krustojumā ar Lībiešu ielu ievērojami pieaugs vidējais braukšanas ātrums. Mums pilsētas vidū jau ir tilts – šoseja! Gaumīgi uzprojektēts un vidē iesēdināts gājēju tilts nevar būt sliktāks par ziliem jumtiem (Dainu iela) vai stadionu augstāk par galvu (Birzes iela).

      • Kristaps Says:

        Par ātrumu pilnībā piekrītu. Ir jau vēl variants par gulošajiem policistiem, tomēr gājēju tilts ir drošāk viennozīmīgi. Tomēr, pilsētvides arhitektiem būtu ko nopūlēties, lai tilts patiešām iederētos. Ja to ir iespējams izdarīt gaumīgi, tad nekādām pretenzijām nevajadzētu būt.
        Kopumā ideja ir laba!
        Negatīvais aspekts varētu būt tilta izmaksas, lētāk ir uzzīmēt baltas svītras pāri ceļam…

        Pirmā doma, kas iešāvās prātā, izdzirdot ideju par gājēju tiltu, bija nekāda izskata cinkota metāla režģu konstrukcija, kas galīgi neiederas kopējā tēlā.

  2. Andris Says:

    Pie skolas vienmēr būs liela auto plūsma no rītiem, tādēļ jānodrošina noteikta virziena loks.

    Te domāts – Skolas ielas turpinājums līdz KB Namam (var un vajag tuvāk nekā tagad atrodas krustojums pie nama), bet tālāk uz domi kā tagad tā neietu. No pasta krustojuma iebrauc un skolas pusē izlaiž bērnus, pabrauc uz priekšu, apgriežas aplī un izbrauc pasta krustojumā.

    Gājēju pāreja un celiņš pretī skolas durvīm būs jāpārvieto dažus desmitus metru uz KB nama pusi, bet tā noteikti nebūs problēma – tas tikai jāņem vērā, plānojot laukumu.

  3. Andris Says:

    Skolas-Peldu iela ir pilsētas maģistrāle. Šāds divu šauru pagriezienu risinājums nekādā gadījumā nav pieņemams. Tomēr jāvelk ass no peldu ielas uz pasta krustojumu. Peldu ielu iesaku ierakt dziļāk, tad to skolas virzienā paslēps terase.

    Pie skolas vienmēr būs liela auto plūsma no rītiem, tādēļ jānodrošina noteikta virziena loks, kas pat varētu būt atvērts tikai no 7.00-9.00, pārējā laikā – gājēju zona. Šajās 2 stundās klāt ir municipālais, pēc tam ielu slēdz ar barjeru.

    Pirms Kultūras biedrības nama (KBN) – apgriešanās aplis kā strupceļš. Šāda iela (pietiekami plata, lai būtu 3 joslas) pasākumu laikā būtu daudz ietilpīgāks stāvlaukums nekā skicēs redzamais. Ja pietiks drosmes norakt daļu kalna un izveidot horizontālu virsmu, šeit būtu arī lieliska strītbola un citu aktivitāšu zona.

    Lībiešu ielas brauktuve nenāktu līdz KBN, tā beigtos pie Peldu ielas. Būtu lietderīgi apdomāt gājēju tiltu pār Peldu ielu.

    Uz Domi un Strēlnieku ielas mājām brauc pa stadiona otrā pusē uzbūvējamo ceļu. Tur dabā jau redzama rezervēta josla. Arī jābūvē 3 joslu platumā(!! – viena var būt virtuāla josla) – kā stadiona stāvlaukums un arī iespējamo masu pasākumu zona.

    Strēlnieku ielā aiz domes līdz Lejas ielai (pa kalnu) – kustību slēgt. Atļaut tikai iedzīvotājiem no lejas ielas puses. Tādā veidā viss estrādes, skolas, stadiona un birzs kvartāls atbrīvojas no nevajadzīgā transporta.

    Zālāja laukums pretī skolai ir skaisti. Es tomēr ieteiktu norakt daļu kalnu KBN priekšā un piebērt Birzes ielas galā, veidojot terasi. Tā iegūs plašāku horizontālu virsmu, kas turklāt būs izolētāka no transporta plūsmas.

    • Arturo Says:

      Patīk doma par satiksmes regulāciju konkrētos laika intervālos.
      Tomēr nav nekādas nepieciešamības veidot lielo apli un pa tiešo pievienot tam Peldu ielu. Krilovska variantā esošie 2 krustojumi ir analogi esošajai situācijai un nerada nekādus satiksmes apgrūtinājumus, jo galvenā auto kustība notiek pa galveno ceļu.
      Nesapratu – kāda jēga no gājēju tilta?
      Strītbola laukums jau ir pie sporta zāles…
      Terases var veidot Krilovska variantā.

      • Andris Says:

        1. Kas vainas apļa idejai principā? Esmu redzējis skici ar OVĀLU, kas būtiski neiebrauc pļavā, otrā pusē piesaistot šosejas uzbrauktuvi. Kura būs galvenā iela Krilovska variantā – Peldu vai Birzes? Un iznāk, ka ir par vienu krustojumu vairāk, un tas krustojums nebūs ātri izbraucams. Tātad – sastrēgums, stress un bīstamas situācijas. Turklāt pie Daugavas ir rūpnieciskā zona, kas piesaista smago kravu transportu. Kādēļ mums centrā šaurus un neefektīvus transporta risinājumus? Tas nekādi neuzlabo arī gājēju un velobraucēju stāvokli…

        2. Gājēju tilts nodrošinātu visu skolas bērnu drošu nokļūšanu pāri Peldu ielai (domāta Lībiešu ielas ass). Tā šodien ir problēma, tā būs liela problēma, kad Peldu ielu iztaisnos.

        3. Pie sporta zāles ir stāvlaukums ar groziem🙂 Strītbols tika pieminēts kā saprotams masu pasākums. Tikpat labi tas var būt gadatirgus. Jebkuram pasākumam labāka ir TAISNA PAMATNE, mūsu klimatā ļoti noder arī cieta pamatne.

        4. Par terasēm nav strīds. Tomēr Krilovska projekts nav vienīgā iespēja veidot terases🙂


Komentēt

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Mainīt )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Mainīt )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Mainīt )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Mainīt )

Connecting to %s

%d bloggers like this: